40 pomysłów na własny mały biznes

 

Najważniejsze pytanie jakie powinna sobie zadać każda osoba planująca rozpoczęcie własnego biznesu brzmi: Czy to co oferujesz jest komuś potrzebne? Sukces twojej firmy w dużym stopniu zależeć będzie od odpowiedzi, jakiej udzielisz. Osoby planujące założenie działalności gospodarczej muszą kalkulować na chłodno czy znajdą klientów gotowych zapłacić za towary i usługi, które będą oferować. 

Przedstawione poniżej pomysły na własny biznes dotyczą różnych branży. Teoretycznie każdy zainteresowany znajdzie tu coś dla siebie. Część osób pomyśli jednak, że niektóre pomysły, mimo że interesujące, są dla nich niewykonalne, ponieważ brak im odpowiednich umiejętności. Myślę, że to duży błąd i samo narzucone ograniczenie. Przykładowo osoba prowadząca bistro niekoniecznie musi być kucharzem. Wystarczy, że takiego zatrudni, a sama zajmować się będzie prowadzeniem firmy, szukaniem klientów i buchalterią. Dlatego czytając poniższą listę warto mieć otwartą głowę.

 

 1. Kreatywne biuro podróży

Turyści coraz częściej są zainteresowani zejściem z utartych szlaków zwiedzania, które rzadko oddają prawdziwy charakter danego kraju i jego mieszkańców. Szukają ofert mniej masowych, bardziej indywidualnych, które pozwolą przeżyć im prawdziwą przygodę. Tego typu biuro podróży wcale nie musi oferować wyjazdów zagranicznych, może się skupić na Polsce i pokazywać przyjeżdżającym tutaj osobom nasz kraj w niezwykły sposób.

 

2. Usługi fotograficzne i filmowe

Pragnienie, by za pomocą aparatu lub kamery filmowej dokumentować najważniejsze momenty w życiu pozostaje niezmienne. Śluby, wesela, chrzciny, urodziny, zjazdy rodzinne. Zdjęcia kolorowe, czarno-białe, w sepii, sesje w plenerze, portrety. Ważna jest kreatywność, indywidualny styl, coś co pobudzi wyobraźnię potencjalnego klienta i każe mu przestać szukać dalej. Nawet początkujący fotografowie, którzy posiadają interesujące i wartościowe portfolio potrafią szybko zdobyć klientów.

 

3. Projektowanie stron internetowych

Jest na te usługi zapotrzebowanie, gdyż wciąż ogromna ilość polskich małych firm nie ma swoich stron internetowych, a one chętniej raczej zatrudnią taniego projektanta, niż dużą i drogą profesjonalną firmę. Web designu można nauczyć się na darmowych kursach online.

 

4. Pielęgnacja ogrodów

Atrakcyjnie wyglądający ogród jest dziś swego rodzaju nobilitacją. Niestety potrzeba pasji i ciężkiej pracy, by taki efekt osiągnąć. Sezonowe zmiany pogody i cykl życia roślin powodują, że o ogród trzeba dbać nieustannie. Właściciele ogrodów chętnie zlecają całość lub część prac profesjonalnym ogrodnikom.

 

5. Firma sprzątająca

Sprzątanie mieszkań, domów, biur, mycie okien, sprzątanie po remontach. Usługi świadczone regularnie lub jednorazowo, np. przed świętami lub rodzinnymi uroczystościami.

 

6. Kwiaciarnia i usługi florystyczne

Rynek potencjalnych klientów tego typu usług to nie tylko osoby indywidualne kupujące kwiaty dla najbliższych i firmy organizujące śluby i innego typu imprezy, ale również sklepy, hotele, restauracje, biura, czyli wszystkie te miejsca, w których dba się o piękny wystrój wnętrz.

 

7. Organizowanie ślubów i wesel

Jest to coraz bardziej popularna usługa. Narzeczeni wolą zlecić ją fachowcom, oszczędzając sobie nerwów i stresu. Tym bardziej, że wyspecjalizowane firmy potrafią spełnić ich najbardziej wyszukane, niezwykłe zachcianki, a w przypadku braku pomysłu jak ten dzień ma wyglądać zasugerować najlepsze rozwiązania.

 

8. Sprzedaż koszulek z nadrukami

Napisy stanowić mogą śmieszne powiedzonka, inspirujące cytaty. Nadrukowana może być także grafika lub zdjęcie. Klienci mogą sami projektować swoje koszulki. Szybka reakcja na wydarzenia społeczne, polityczne i sportowe pozwala łatwo zostać zauważonym. Nabywcy tego typu produktów to nie tylko klienci indywidualni kupujący koszulki jako prezent, ale także organizatorzy różnych imprez, w tym wydarzeń sportowych i wyjazdów integracyjnych. Sprzedaż prowadzić można przez internet.